Imprezy masowe


Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

  • osoba prawna,

  • osoba fizyczna,

  • jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej

 

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej , nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy

  • graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający
    - oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
    -oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
    -oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
    - informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;

  • instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, (w/w instrukcję należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej);

  • terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;

  • informację o:
    - liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
    - przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    - liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej
    - osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych lub numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia;
    - zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk;
    - odpłatności za wstęp na imprezę; 

  • opinie:
    - Komendanta Powiatowego Policji,
    - Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej,
    - Dyrektora Cieszyńskiego Pogotowia Ratunkowego,
    - Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
    które powinny zawierać informacje o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.

  • informację o powiadomieniu:
    - Komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej;


Uwaga !
Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Cieszynie

ul. Kochanowskiego 14 , pok. 7

Wydział pracuje:


w poniedziałki od 7:30 - 16:30

we wtorki, środy, czwartki od 7:30 - 15:30

piątki od 7:30 -14:30

tel. 33 4794 371 fax. 33 4794 376

e-mail : sok@um.cieszyn.pl

 

Opłaty:

  • opłata skarbowa za wydanie zezwolenia wynosi 82 zł (w momencie złożenia wniosku).

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy składa wniosek o wydanie zezwolenia.

Burmistrz Miasta Cieszyna wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.

 

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.

 

Podstawa prawna:

Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r. (Dz.U.  2009 nr 62 poz. 504 z pózn. zm.).

 

Uwagi:

Dane teleadresowe służb, do których zobowiązany jest wystąpić organizator imprezy masowej

  • Komenda Powiatowa Policji
    ul. Wojska Polskiego 2
    43-400 Cieszyn
    tel. 33 / 8516200
    fax 33 / 8516244

  • Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
    ul. Chemików 16
    43-400 Cieszyn
    tel. 33/ 852 11 06

  • Cieszyńskie Pogotowie Ratunkowe
    ul. Bielska 22
    43-400 Cieszyn
    tel. 33 / 858 19 90
    fax 33 / 851 40 02

     

  • Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
    ul. Liburnia 2
    43 – 400 Cieszyn
    tel. 33 / 479 70 10
    fax 33 / 479 71 73

  • Śląski Oddział Straży Granicznej

    ul. Dąbrowskiego 2

    47-400 Racibórz

    tel. 32 / 414 40 00

    fax 32 / 414 47 00