Nazwa: Zaświadczenie z Rejestru Mieszkańców lub Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców miasta Cieszyna

Opis ogólny: Zaświadczenie dot. danej osoby zawierające informacje zgromadzone w obsługiwanym przez gminę rejestrze.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze zm.)
  • ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r., poz. 1282 ze zm)

  • ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.)

  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12.09.2111 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL (Dz.U. z 2011 r. Nr 195, poz. 1153 ze zm.)

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (jednolity tekst: Dz.U. z 2014 r., poz. 1182 ze zm.)

Wymagane dokumenty: Wniosek od osoby posiadającej interes prawny do urzędowego potwierdzenia określonych faktów (okazanie do wglądu oryginału dokumentu świadczącego o interesie prawnym i dołączenie jego kserokopii do podania) oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Terminy i sposób załatwienia sprawy: Termin załatwienia sprawy wynosi 7 dni od daty wpływu wniosku. Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postępowania.

Miejsce i sposób składania dokumentów: Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej, ul. Kochanowskiego 14, 43-400 Cieszyn, parter, pokój nr 1.

Tryb odwoławczy: Od postanowienia przysługuje stronie prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Śląskiego w Katowicach w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej.

Opłaty:

  • Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00zł. Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku (potwierdzenie wpłaty stanowi załącznik do wniosku).

  • Opłatę skarbową można wnieść na rachunek bankowy o nr: 91 1050 1083 1000 0022 7607 6284

  • Powyższą opłatę można również wnieść w kasie wydziału, znajdującej się w tej samej lokalizacji, co wydział.

  • Opłacie skarbowej podlega złożenie pełnomocnictwa w danej sprawie (nie dotyczy wstępnych
    i zstępnych, którzy zwolnieni są z obowiązku uiszczenia opłaty); opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17zł.

  • Składający wniosek lub pełnomocnictwo zobowiązany jest do dołączenia dowodu zapłaty lub uwierzytelnionej kopii zapłaty nie później niż w ciągu trzech dni od powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. Od chwili złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.

Załączniki: -

Uwagi: -

Stanowisko odpowiedzialne za wykonywanie czynności: młodszy referent Jakub Długosz, tel.: (33) 479 43 73

Załączniki aktywne: -



Załączniki:

Pełnomocnictwo