Wymeldowanie (obywatele polscy i cudzoziemcy)

Wymagane dokumenty

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.

  • Dowód osobisty albo paszport. Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.

  • Wypełniony formularz meldunkowy;

W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:

  • Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;

  • Dowód osobisty pełnomocnika lub paszport;

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.

W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące).

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać także w formie dokumentu elektronicznego na formularzu ("epuap st." lub "epuap czas.") umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego poprzez Platformę e- Puap. Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną wniosek powinien zostać opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e- Puap w myśl ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Cieszynie

ul. Kochanowskiego 14 , pok. 5

 

Wydział pracuje:
 
w poniedziałki od 7:30 - 16:30

 

we wtorki, środy, czwartki od 7:30 - 15:30

piątki od 7:30 -14:30

tel. 33 4794 373 fax. 33 4794 376

e-mail : sok@um.cieszyn.pl

Opłaty

Czynności nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega jedynie złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.

Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy :

91 1050 1083 1000 0022 7607 6284

lub w kasie wydziału pok. 1

Termin i sposób załatwienia

Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. nie przewiduje wydania zaświadczenia o wymeldowaniu. Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek zainteresowanego. Zgodnie z art. 1 ust.1, pkt 1, lit. b Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2014r., poz. 1628 ze zm.) wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,-zł

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze. zm.)

Tryb odwoławczy

BRAK

Inne informacje

Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące jest zobowiązana wymeldować się.


Nazwa: Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące dla obywateli RP i cudzoziemców

Opis ogólny: Ustawa o ewidencji ludności zobowiązuje osoby zameldowane w danej gminie do zgłoszenia wymeldowania w przypadku zmiany miejsca zamieszkania na stałe lub dłużej niż 3 miesiące.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2010 r. Nr 217, poz. 1427 ze zm.)

  • Ustawa z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r., poz. 1282 ze zm.)

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (jednolity tekst: Dz.U. z 2014 r., poz. 1182 ze zm.)


Wymagane dokumenty: Dowód osobisty lub paszport w przypadku obywatela RP, karta pobytu lub paszport w przypadku cudzoziemca, wypełniony formularz (dostępny online oraz w urzędzie)

Terminy i sposób załatwienia sprawy: Zgłoszenie przyjmowane jest bezpośrednio po złożeniu formularza.

Miejsce i sposób składania dokumentów: Wydział Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej, ul. Kochanowskiego 14, 43-400 Cieszyn, parter, pokój nr 1 lub ePUAP.gov.pl jeżeli strona posiada potwierdzony profil zaufany ePUAP - wówczas wymeldowania można dokonać elektronicznie.

Tryb odwoławczy: Brak możliwości odwołania.

Opłaty:

  • Czynność nie podlega opłacie skarbowej.
  • Opłacie skarbowej podlega złożenie pełnomocnictwa w danej sprawie (nie dotyczy wstępnych
    i zstępnych, którzy zwolnieni są z obowiązku uiszczenia opłaty); opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17zł.
  • Opłatę skarbową można wnieść na rachunek bankowy o nr: 91 1050 1083 1000 0022 7607 6284
  • Powyższą opłatę można również wnieść w kasie wydziału, znajdującej się w tej samej lokalizacji, co wydział.
  • Składający wniosek lub pełnomocnictwo zobowiązany jest do dołączenia dowodu zapłaty lub uwierzytelnionej kopii zapłaty nie później niż w ciągu trzech dni od powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. Od chwili złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.


Załączniki: -

Uwagi:
  • Obowiązku wymeldowania można dokonać przy okazji meldowania, np. w innej gminie. Nie ma potrzeby wymeldowywania się w jednym miejscu, aby zameldować w drugim - zostanie to przez urzędnika na prośbę strony wykonane automatycznie.

Stanowisko odpowiedzialne za wykonywanie czynności: młodszy referent Jakub Długosz, tel.: (33) 479 43 73

Załączniki aktywne: -

 


 



Załączniki:

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
Pełnomocnictwo.pdf
Pełnomocnictwo.docx