Nazwa: zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych.

Opis ogólny: wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy. Zgodnie z art. 66 ust. 5 ustawy o swobodzie działalności regulowanej przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.

Podstawa prawna: art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 250 z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1829 z późn. zm).

Wymagane dokumenty: 
  • pisemny wniosek o dokonanie zmiany w rejestrze działalności regulowanej wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości 

  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej za dokonanie zmiany wpisu w rejestrze działalności regulowanej; 

  • pełnomocnictwo - w przypadku ustalenia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty. 


Termin
i sposób załatwiania sprawy: w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej.

Miejsce i sposób składani dokumentów:w formie papierowej - na adres Urzędu Miejskiego w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn, w formie dokumentu elektronicznego - przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu (ePUAP).

Tryb odwoławczy: Zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej wydawana jest w formie zaświadczenia od którego nie służy odwołanie. 

Opłaty: Zmiana wpisu w rejestrze działalności regulowanej podlega opłacie skarbowej - dowód uiszczenia opłaty należy dołączyć do wniosku o dokonanie zmiany wpisu. Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1827) oraz załącznikiem do tej ustawy: 
  • część I, ust. 37 - wysokość opłaty skarbowej za dokonanie zmiany w rejestrze działalności regulowanej w zakresie rozszerzenia zakresu działalności wynosi 25 zł; 

  • część IV - wysokość opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) wynosi 17,00 zł. 


Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności:: Beata Dadej, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, pokój 116 (Ratusz, I piętro), tel. 33 4794273, e-mail: odpady@um.cieszyn.pl