Nazwa
Wydzierżawianie gruntów Gminy Cieszyn

Podstawy prawne

Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2147 z późn. zm.),
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 380 z późn. zm.).
W przypadku wydzierżawiania gruntów Gminy Cieszyn wysokość stawek czynszu dzierżawnego określa Zarządzenie nr 0050.557.2012 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 25 lipca 2012 r. w sprawie ustalenia stawek czynszu dzierżawnego (najmu) nieruchomości położonych w poszczególnych strefach Miasta Cieszyna.


Termin załatwienia
Obowiązujące przepisy nie przewidują terminów na załatwienie wniosku o wydzierżawienie nieruchomości.

Wymagane dokumenty
Pisemny wniosek o wydzierżawienie gruntu ze wskazaniem numeru działki, obrębu i powierzchni, mapki z zaznaczonym terenem będącym przedmiotem dzierżawy oraz określeniem czasu i celu dzierżawy.

Tryb odwoławczy
Sprawy o charakterze cywilno - prawnym, do których należy również zawieranie umów dzierżawy nie podlegają trybowi odwoławczemu. Spory powstałe na tle realizacji umowy rozstrzygnąć może wyłącznie właściwy sąd powszechny.

Opłaty
Od wniosku nie pobiera się opłat skarbowych.


Uwagi
Burmistrz Miasta zatwierdza wykaz nieruchomości przeznaczonych do wydzierżawienia. Wykaz ten zostaje podany do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Cieszynie /Rynek 1 - Ratusz, I piętro/ na okres 21 dni oraz zamieszczony na stronach BIP Urzędu Miejskiego w Cieszynie. Ponadto informacja o wywieszeniu wykazu podana zostaje do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w "Wiadomościach Ratuszowych", prasie lokalnej oraz na zewnętrznej tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Cieszynie. Ostateczną decyzję o wydzierżawieniu gruntu na rzecz wnioskodawcy podejmuje Burmistrz Miasta Cieszyna. Umowa dzierżawy zawierana jest pomiędzy Gminą Cieszyn reprezentowaną przez Burmistrza Miasta bądź osobę przez niego upoważnioną i wnioskodawcą.

Etapy - czynności procedury
Czynności poniżej opisane wiążą się jedynie z potrzebą działania ze strony obywatela lub podmiotu gospodarczego. Nie zawierają wszystkich pozostałych czynności administracyjnych i technicznych, które muszą zostać dokonane przez urzędników.

Etap 1 Złożenie lub przesłanie wniosku do Burmistrza Miasta Cieszyna - Urząd Miejski w Cieszynie, Rynek 1, 43-400 Cieszyn. Biuro Podawcze Urzędu Miejskiego w Cieszynie znajduje się na parterze budynku Ratusza.

Przetwarzanie danych osobowych: Administratorem danych jest Burmistrz Miasta Cieszyna, Rynek 1, 43-400 Cieszyn, tel. 33 4794 200, e-mail: urzad@um.cieszyn.pl. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych Urząd Miejski w Cieszynie, Rynek 1, 43-400 Cieszyn, e-mail: iod@um.cieszyn.pl. Dane będą przetwarzane na podstawie Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii. Podanie danych kontaktowych jest wymogiem ustawowym oraz obowiązkowe, bez ich podania nie będzie możliwości przyjęcia zgłoszenia i dalszej procedury administracyjnej mającej na celu wydani zezwolenia.Odbiorcą Pani/Pana danych mogą być miejskie jednostki organizacyjne jeżeli np. rozstrzygnięcie Pani/Pana sprawy wymaga konsultacji z inną jednostką. Dane będą przechowywane na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r., nr 14, poz. 67). Wnioskodawca prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania. Wnioskodawca ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących osoby narusza przepisy rozporządzenia 2016/679 (RODO)

Szczegółowych informacji udziela
p. Natalia Piksa, pok. 6 (parter), tel. 33/ 4794 237.

Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności
Zastępca Naczelnika Natalia Piksa.