1. Nazwa procedury: 

Procedura zawiadamiania o zamiarze zorganizowania imprezy artystyczno - rozrywkowej na terenie Miasta Cieszyn poza stałą siedzibą organizatora lub w sposób objazdowy

 

2. Opis ogólny:

 Wnioskodawcami mogą być osoby prawne, osoby fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej - organizatorzy jednorazowych lub cyklicznych imprez artystyczno – rozrywkowych organizowanych poza swoją stałą siedzibą lub w sposób objazdowy.

Obowiązkiem zawiadamiania objęte są imprezy gromadzące publiczność w celu prezentacji określonego przedsięwzięcia artystycznego lub rozrywkowego organizowane w teatrach, kinach, muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki lub w innych podobnych obiektach czy terenach  - jeżeli rodzaj imprezy odpowiada przeznaczeniu obiektu lub terenu, gdzie ma się ona odbyć.

Zawiadamianie nie dotyczy imprez organizowanych w trybie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, których organizację zgłasza się poprzez Wydział Spraw Obywatelskich.

 

3. Podstawa prawna

Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 poz. 406 z późn. zm. ) - art. 34 – 37.
Zarządzenie Nr 0050.818.2015 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 21 października 2015 roku

 

4. Wymagane dokumenty

Zawiadomienie o zamiarze organizacji imprezy artystyczno-rozrywkowej, składane nie później niż na 30 dni przed planowaną imprezą, na wzorze stanowiącym załącznik do niniejszej Procedury;

Oświadczenie organizatora o tym że pomieszczenia, obiekty lub miejsca, w których odbywa się impreza oraz urządzenia techniczne używane przy organizowaniu tej imprezy odpowiadają stosownym przepisom prawa.

 

5. Terminy i sposób załatwienia sprawy

  1. Nie później niż na 30 dni przed planowaną imprezą.

  2. Do 14 dni od przyjęcia zawiadomienia. W przypadku rozpatrzenia w tym terminie zawiadomienia bez zastrzeżeń - nie udziela się odpowiedzi.

  3. Decyzja zakazująca odbycia imprezy - doręczana organizatorowi w terminie 14 dni od dnia złożenia zawiadomienia, nie później jednak niż 10 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.

6. Miejsce i sposób składania dokumentów

W formie papierowej - na adres Urzędu Miejskiego w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn, W formie dokumentu elektronicznego - przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu (ePUAP).

 

7. Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie podlega rozpoznaniu w terminie 7 dni od dnia wniesienia. Niewydanie decyzji w tym terminie oznacza zgodę na odbycie imprezy. Decyzję wydaną w wyniku wniesienia odwołania doręcza się w terminie 3 dni.

 

8. Opłaty

Postępowanie nie podlega opłatom.

 

9. Załączniki

W przypadku zaistnienia wątpliwości Gmina może zażądać Zaświadczenia właściwego organu o spełnieniu stosownych wymagań prawnych i wystąpić o uzupełnienie wniosku o powyższe zaświadczenia;

  1. Uzgodnienie z zarządcą drogi. Jeśli organizacja imprezy wymaga szczególnego korzystania z dróg, organizator imprezy uzgadnia zasady ich wykorzystania z jej zarządcą;
  2. Uzgodnienie z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej w Cieszynie, jeśli w ramach  imprezy jest zorganizowany pokaz z użyciem materiałów pirotechnicznych.

 

10. Uwagi

-

11.Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności

Piotr Gruchel – Naczelnik Wydziału Kultury, 33 4794340.

 

12. Załączniki aktywne.

 Wniosek - Zawiadomienie



Załączniki:

Wniosek - Zawiadomienie