1. Nazwa procedury:  

  1. Informacja o rejestrze instytucji kultury oraz sposobie udostępniania zawartych w nim  danych
  2. Procedura wydania odpisu z rejestru instytucji kultury

2. Opis ogólny:

INFORMACJA O REJESTRZE:
Zgodnie z § 10 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. Nr 189) z dniem 21.05.2012 r. organizator instytucji kultury - Gmina Cieszyn- został zobowiązany do udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej rejestru i ksiąg rejestrowych instytucji kultury w formie elektronicznej.

 Rejestr prowadzony jest w Wydziale Kultury przez upoważnionych pracowników (Rynek 1 pok. nr 105 i 106, tel. 33 4794340/332) dla następujących instytucji kultury:

  1. Biblioteka Miejska w Cieszynie
  2. Cieszyński Ośrodek Kultury „Dom Narodowy”
  3. Teatr im. Adama Mickiewicza w Cieszynie
  4. Książnica Cieszyńska
  5. Zespół Pieśni i Tańca Ziemi Cieszyńskiej im. Janiny Marcinkowej
  6. Zamek Cieszyn

 Zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej rejestr prowadzony jest w formie elektronicznej, można robić z niego wydruki, jest zabezpieczony przed dokonywaniem wpisów przez osoby nieuprawnione. Wykaz wszystkich danych i informacji zawartych w rejestrze określa § 3 ust. 1 rozporządzenia.

 Dodatkowo, dla każdej instytucji kultury odrębnie prowadzona jest w postaci elektronicznej księga rejestrowa składająca się z czterech działów: dział I -oznaczenie instytucji kultury, dział II - organizacja instytucji kultury, dział Mi - mienie instytucji kultury, dział IV - połączenie, podział i likwidacja instytucji kultury.

 
Informacje o sposobie udostępniania danych zawartych w rejestrze instytucji kultury.

 Rejestr zamieszczony jest na stronie http://www.bip.um.cieszyn.pl/ w zakładce Rejestr instytucji kultury. Dane zawarte w rejestrze udostępniane są przez:

  1. Otwarty dostęp przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej http://www.bip.um.cieszyn.pl/

  2. Wydanie skróconego lub pełnego odpisu z rejestru zgodnie z § 11 rozporządzenia.

 Udostępnianie danych za pośrednictwem Biuletynu Informacji Publicznej http://www.bip.um.cieszyn.pl/ odbywa się bezpłatnie. Wydanie odpisu jest odpłatne Wysokość opłaty reguluje ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635).

 

Księgi rejestrowe w formie elektronicznej i akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu instytucji kultury do rejestru oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego (np. uchwały o utworzeniu jednostki, nadaniu statutu itd.) są udostępniane w Wydziale Kultury Urzędu Miejskiego w Cieszynie przez upoważnionych pracowników (Rynek 1 pok. nr 105 i 106, tel. 33 4794340/332)

 Każdy obywatel ma prawo przeglądać księgi i akta rejestrowe od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Cieszynie.


3. Podstawa prawna:

Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. Nr 189);
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827 t.j.).

PROCEDURA WYDANIA ODPISU Z REJESTRU  INSTYTUCJI KULTURY

4. Wymagane dokumenty:

+ Wniosek o wydanie odpisu
+ Potwierdzenie dokonania wpłaty lub przelewu.

5. Terminy i sposób załatwienia sprawy:
Wydawanie odpisu skróconego lub pełnego odbywa się na pisemny wniosek wszystkich zainteresowanych.
Wniosek można pobrać ze strony internetowej http://www.bip.um.cieszyn.pl/ z zakładki 'Rejestr instytucji kultury' bądź z zakładki 'Jak załatwić sprawę'/Zakładka „Kultura i turystyka' lub otrzymać go na biurze podawczym Urzędu Miejskiego w ratuszu.
Wydanie odpisu jest odpłatne Wysokość opłaty reguluje ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827 t.j.). Aktualnie opłata wynosi 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy. Przed dokonaniem wpłaty należy ustalić w Wydziale Kultury ilość stron danego odpisu w celu wniesienia opłaty w stosownej wysokości.
Wpłat należy dokonywać
w kasie Urzędu Miejskiego w Cieszynie lub przelewem na rachunek bankowy nr 91 1050 1083 1000 0022 7607 6284 w tytule przelewu należy wpisać: Odpis z rejestru instytucji kultury – opłata skarbowa.
Potwierdzenie wpłaty lub przelewu należy dołączyć do wniosku.

Odpisy są opatrywane datą, okrągłą pieczęcią urzędową oraz podpisem osoby, która je sporządziła, z podaniem jej imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego.
Po złożeniu wniosku o wydanie odpisu wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty, odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru. Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego

6. Miejsce i sposób składania dokumentów:

 

Wniosek wraz z potwierdzeniem dokonania wpłaty lub przelewu składa się w Biurze podawczym Urzędu Miejskiego w ratuszu (parter).

7. Tryb odwoławczy:
Nie przewiduje się.

8. Opłaty:
Wydanie odpisu jest odpłatne Wysokość opłaty reguluje ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827 t.j.). Aktualnie opłata wynosi 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy. Przed dokonaniem wpłaty należy ustalić w Wydziale Kultury ilość stron danego odpisu w celu wniesienia opłaty w stosownej wysokości.

9. Załączniki:

Informacja o rejestrze instytucji kultury oraz procedura odpisu z rejestru

Wniosek o wydanie odpisu z rejestru instytucji kultury 

10. Uwagi

--

11. Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności:

Łukasz Kazimierowicz - inspektor Wydziału Kultury, tel. 33 4794 332;

Piotr Gruchel - Naczelnik Wydziału Kultury, tel. 33 4794 340.

12. Załączniki aktywne:

Informacja o rejestrze instytucji kultury oraz procedura odpisu z rejestru

Wniosek o wydanie odpisu z rejestru instytucji kultury 



Załączniki:

Informacja o rejestrze instytucji kultury oraz procedura odpisu z rejestru
Wniosek o wydanie odpisu z rejestru instytucji kultury