1. Nazwa procedury: Logo
Regulamin udzielania pożyczek organizacjom pozarządowym oraz instytucjom będącym organizatorami działań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz z innych środków pomocowych o charakterze refundacji.

2. Opis ogólny:
Informacja o możliwości ubiegania się o pożyczkę dla organizacjom pozarządowym oraz instytucjom będącym organizatorami działań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz z innych środków pomocowych o charakterze refundacji.

3. Podstawa prawna:
  1. 1) art. 30 ust. 1, ust. 2 pkt 2 i 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. 2019 poz. 506);
  2. 2) Zarządzenie Nr 0050.354.2019 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 22 maja 2019 roku w sprawie wprowadzenia Regulaminu udzielania pożyczek organizacjom pozarządowym oraz instytucjom będących organizatorami działań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz z innych środków pomocowych o charakterze refundacji.

4. Wymagane dokumenty:
Wniosek wraz z załącznikami (zaświadczenia i oświadczenia) wg zapisów Regulaminu;

5. Terminy i sposób załatwienia sprawy
Burmistrz podejmuje decyzje o udzieleniu pożyczki i jej wysokości oraz powiadamia o tym wnioskodawców zawierając stosowna umowę.
Wyplata pożyczki następuje do 14 dni od daty podpisania umowy, przelewem na konto wskazane w umowie.
Pożyczka może zostać udzielona na okres wskazany we wniosku, nie dłuższy niż do końca roku kalendarzowego w jakim była udzielona.

6. Miejsce i sposób składania dokumentów:
W formie papierowej - na adres Urzędu Miejskiego w Cieszynie, ul. Rynek 1, 43-400 Cieszyn, W formie dokumentu elektronicznego - przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu (ePUAP).

7. Tryb odwoławczy:
Tryb odwoławczy nie występuje.

8. Opłaty:
Postępowanie nie podlega opłatom.

9. Załączniki:
  1. 1) Do wniosku należy załączyć:
    1. a) dokumenty poświadczające przyznanie środków na realizację projektu lub potwierdzenie instytucji pośredniczącej o zgodzie na wdrożenie projektu;
    2. b) zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne przez Wnioskodawcę;
    3. c) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z zapłatą podatków przez Wnioskodawcę.
  1. 2) Wniosek do Burmistrza Miasta Cieszyna powinien zawierać ponadto:
    1. a) oświadczenie Wnioskodawcy o przeznaczeniu pożyczki na pokrycie kosztów powstałych w związku z realizacją projektu;
    2. b) oświadczenie Wnioskodawcy o niezajęciu wierzytelności przez komornika lub inny organ w postępowaniu egzekucyjnym;
    3. c) oświadczenie Wnioskodawcy, że nie posiada zaległości wobec Gminy Cieszyn z tytułu podatków lub opłat;
    4. d) oświadczenie Wnioskodawcy o całkowitej otrzymanej, w okresie dwóch poprzednich lat podatkowych oraz bieżącego roku podatkowego, pomocy publicznej de minimis w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej.

10. Uwagi:
W celu zabezpieczenia pożyczki, Pożyczkobiorca składa przed podpisaniem umowy pożyczki następujące dokumentu podpisane przez uprawnione osoby oraz poręczone przez dwie osoby fizyczne:
  • weksel in blanco wystawiony na Gminę Cieszyn, Rynek 1, 43-400 Cieszyn stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu;
  • deklarację wekslową stanowiącą Załącznik nr 2 do Regulaminu.

Regulamin wprowadzono na podstawie Zarządzenia nr 0050.354.2019 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 22. maja 2019 r. Traci moc Zarządzenie nr 0050.520.2016 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 10. października 2016

11.Stanowisko odpowiedzialne za wykonanie czynności:
Łukasz Kazimierowicz - Główny Specjalista Wydział Kultury i Promocji, tel. (33) 4794 332

Załączniki: