W Cieszynie od 1999 r. funkcjonowały dwa programy: Program Lokalnych Inicjatyw Inwestycyjnych i Program Lokalnych Inicjatyw Mieszkaniowych, w ramach których wszyscy zainteresowani, tzw. Inicjatorzy, mogli ubiegać się o realizację przez Gminę Cieszyn zadań inwestycyjnych z zakresu budowy sieci kanalizacyjnej, sieci wodociągowej, dróg gminnych, czy też oświetlenia ulicznego. Programy cieszyły się dużym zainteresowaniem. Dzięki nim zrealizowano wiele istotnych dla mieszkańców inwestycji.

W 2011 r. nastąpiła zmiana ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, która wprowadziła ustawowe rozwiązania w zakresie realizacji zadań publicznych w ramach inicjatyw lokalnych, zgłaszanych przez mieszkańców. Spowodowało to konieczność dostosowania programów funkcjonujących w Cieszynie do nowych przepisów. Realizując ten obowiązek Rada Miejska Cieszyna podjęła w dniu 23 lutego 2012 r. uchwałę zatwierdzającą tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej, która dotyczy inicjatyw zgłaszanych przez mieszkańców.

W celu umożliwienia realizacji inicjatyw lokalnych zgłaszanych przez osoby prawne lub przedsiębiorców nie posiadających osobowości prawnej - tak jak było to możliwe w Cieszynie przez kilkanaście lat - Rada równocześnie zatwierdziła program lokalnych inicjatyw infrastrukturalnych (uchwała nr XVII/178/12), uchylając także obowiązujące od 1999r. programy.

A. Skowroński
Naczelnik Wydziału Strategii
i Rozwoju Miasta
  1. Uchwała nr XVII/178/12;
  2. Załacznik do Uchwały;
  3. Formularz wniosku (PDF);
  4. Formularz wniosku (DOC);
  5. Uchwała XLIII/456/14 - zmieniająca;
  6. Załącznik do uchwały Nr XVII/178/12 - z późniejszymi zmianami.

 



Załączniki:

Uchwała XLIII/456/14.
Załącznik do uchwały Nr XVII/178/12