W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Imprezy masowe

Imprezy masowe

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

  • osoba prawna,
  • osoba fizyczna,
  • jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej , nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy;
  • graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
    • oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
    • oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
    • oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
    • informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
  • instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, (w/w instrukcję należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej);
  • terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
  • informację o:
    • liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
    • przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    • liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
    • osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych lub numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia,
    • zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
    • odpłatności za wstęp na imprezę;
  • opinie:
    • Komendanta Powiatowego Policji,
    • Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej,
    • Dyrektora Cieszyńskiego Pogotowia Ratunkowego,
    • Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
      które powinny zawierać informacje o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach;
  • informację o powiadomieniu:
    • Komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej;

Uwaga !

Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej;

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Cieszynie
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Kochanowskiego 14 , pok. 7

Wydział pracuje:

w poniedziałki od 7:30 - 16:30
we wtorki, środy, czwartki od 7:30 - 15:30
piątki od 7:30 - 14:30

tel.: 33 479 43 71
fax: 33 479 43 76
e-mail : sok@um.cieszyn.pl

Opłaty:

  • opłata skarbowa za wydanie zezwolenia wynosi 82 zł (w momencie złożenia wniosku).

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy składa wniosek o wydanie zezwolenia.

Burmistrz Miasta Cieszyna wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Odwołanie od decyzji nie wstrzymuje jej wykonania.

Podstawa prawna:

Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r. (Dz.U.  2009 nr 62 poz. 504 z pózn. zm.).

Uwagi:

Dane teleadresowe służb, do których zobowiązany jest wystąpić organizator imprezy masowej:

  • Komenda Powiatowa Policji
    ul. Wojska Polskiego 2
    43-400 Cieszyn
    tel. 33 851 62 00
    fax 33 851 62 44

  • Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
    ul. Chemików 16
    43-400 Cieszyn
    tel. 33 852 11 06

  • Cieszyńskie Pogotowie Ratunkowe
    ul. Bielska 22
    43-400 Cieszyn
    tel. 33 858 19 90
    fax 33 851 40 02

  • Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
    ul. Liburnia 2
    43 – 400 Cieszyn
    tel. 33 479 70 10
    fax 33 479 71 73

  • Śląski Oddział Straży Granicznej
    ul. Dąbrowskiego 2
    47-400 Racibórz
    tel. 32 414 40 00
    fax 32 414 47 00

Powiadom znajomego