Urząd Miejski w Cieszynie

 

Rynek 1
43-400 Cieszyn

 

tel.: (+48) 33 479 42 00
fax: (+48) 33 479 43 03

 

E-mail: urzad@um.cieszyn.pl
Adres ESP (skrytki ePUAP/SEKAP): /u390efc0tm/SEKAP 

 

NIP:  5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

XML A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Treść

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym .

Zastosowanie mają w szczególności:

  • przepisy art. 50 – 58 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 26 sierpnia 2003r. w sprawie w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy,

  • art. 21 ust. 2 pkt 10), art. 72 ust. 1 pkt 3 oraz art. 72 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,

  • przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego .

Opis

  1. Inwestycja celu publicznego jest lokalizowana na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku jego braku - w drodze decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego (inwestycją celu publicznego jest inwestycja stanowiąca realizację celu publicznego, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

  2. Nie wymagają wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego roboty budowlane:

    1. polegające na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają jego formy architektonicznej, a także nie są zaliczone do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska,

    2. niewymagające pozwolenia na budowę (roboty budowlane niewymagające pozwolenia na budowę wymienione są w art. 29 ustawy z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane.

  3. Nie wymagają również decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego roboty budowlane, które realizowane są w oparciu o przepisy szczególne (m.in. ustawa z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych  i ustawa z dnia 7 maja 2010r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych.

  4. W przypadku inwestycji celu publicznego zaliczanej do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko (na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego należy uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (decyzję uzyskuje się wg procedury: Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach ).

  5. Decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym wydaje wójt (burmistrz, prezydent miasta), za wyjątkiem terenów zamkniętych (tereny o charakterze zastrzeżonym ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa, określone przez właściwych ministrów i kierowników urzędów centralnych), dla których decyzję wydaje wojewoda.

  6. W celu uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami.

  7. O wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz postanowieniach i decyzji kończącej postępowanie strony zawiadamia się w drodze obwieszczenia zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Cieszynie (zakładka: Obwieszczenia ). Inwestora oraz właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, na których będzie lokalizowana inwestycja celu publicznego, zawiadamia się na piśmie.

  8. W przypadku inwestycji celu publicznego, o którym mowa w pkt. 4, informacja o złożeniu wniosku o wydanie decyzji oraz informacja o wydaniu decyzji zamieszczana zostaje w publicznie dostępnym wykazie udostępnionym w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Cieszynie (zakładka: Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających informację o środowisku).

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek na formularzu SRM/P8, zawierający dane wnioskodawcy oraz wymagane dane charakteryzujące inwestycję:

    1. określenie zapotrzebowania na wodę, energię i sposób odprowadzania lub oczyszczania ścieków sanitarnych i deszczowych, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby także sposobu unieszkodliwiania odpadów,

    2. określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych (spójnego z załącznikiem graficznym),

    3. określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko,

    4. w przypadku inwestycji polegającej na lokalizacji składowiska odpadów, w formularzu należy podać: docelową rzędną składowiska odpadów; roczną i całkowitą ilość składowanych odpadów oraz rodzaje składowanych odpadów; sposób gromadzenia, oczyszczania i odprowadzania ścieków; sposób gromadzenia, oczyszczania i wykorzystywania lub unieszkodliwiania gazu składowiskowego.

  2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej, jeżeli opłata jest wymagana (informacja na ten temat znajduje się w punkcie Opłaty).

  3. W przypadku ustalenia pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo szczególne, określające rodzaj czynności, do których pełnomocnik posiada umocowanie wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

  4. Kopia mapy zasadniczej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego obejmująca teren inwestycji w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych w skali 1:2000 (oryginał).

  5. Graficzny sposób zagospodarowania terenu inwestycji zawierający: granice terenu objętego wnioskiem, granice obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać, planowaną lokalizację budynków i budowli objętych wnioskiem.

  6. W przypadku inwestycji celu publicznego będącej przedsięwzięciem wymagającym przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, do wniosku należy dołączyć ostateczną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydawaną na podstawie przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek wraz z kompletem załączników można składać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Cieszynie, Rynek 1 (Ratusz), hol wejściowy lub przesłać drogą pocztową na adres: Wydział Strategii i Rozwoju Miasta, Urząd Miejski w Cieszynie, Rynek 1, 43-400 Cieszyn.

Opłaty

  1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego: 107 zł. Zwolnione z opłaty skarbowej są decyzje dotyczące budownictwa mieszkaniowego oraz decyzje wydane na rzecz podmiotów wymienionych w art. 7 ustawy z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej.

  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17 zł. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

  3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Cieszynie przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu wskazując, z jakiego tytułu opłata jest wnoszona. Numer konta właściwego dla wpłat z tytułu opłaty skarbowej podany jest w zakładce Opłata skarbowa.

  4. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.

Termin i sposób załatwienia sprawy

  1. Wydanie decyzji następuje w terminie 65 dni od złożenia wniosku na formularzu SRM/P8 wraz z niezbędnymi załącznikami. Do terminu 65 dni nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa na dokonanie określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

  2. Decyzja dostarczana jest wnioskodawcy drogą pocztową lub przez upoważnionego pracownika, przy czym Wnioskodawca, który jest osobą fizyczną, może odebrać ją osobiście w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, Wydział Strategii i Rozwoju Miasta, Ratusz, pok. 216. Wolę odbioru osobistego Wnioskodawca zaznacza we wniosku, podając równocześnie nr telefonu kontaktowego.

Tryb odwoławczy

Każda ze stron postępowania administracyjnego może złożyć odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku Białej, ul. 3 Maja 1, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Cieszyna, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Inne informacje

  1. Dodatkowych informacji udziela Wydział Strategii i Rozwoju Miasta, Referat Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Krajobrazu, Rynek 1 (Ratusz), pok. 216, II piętro, tel. 334794260.

  2. Postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego można zawiesić na czas nie dłuższy niż 12 miesięcy od dnia złożenia wniosku o ustalenie warunków zabudowy. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta podejmuje postępowanie i wydaje decyzję w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego, jeżeli w ciągu dwóch miesięcy od dnia zawieszenia postępowania rada gminy nie podjęła uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego albo w okresie zawieszenia postępowania nie uchwalono miejscowego planu.

  3. Jeżeli wniosek o ustalenie warunków zabudowy dotyczy obszaru, w odniesieniu do którego istnieje obowiązek sporządzenia planu miejscowego, postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia warunków zabudowy zawiesza się do czasu uchwalenia planu.

Formularze

  1. Formularz wniosku dostępny jest w Urzędzie Miejskim w Cieszynie, Rynek 1 (Ratusz) w Biurze Podawczym (hol wejściowy) lub w Wydziale Strategii i Rozwoju Miasta (pok. 216).

  2. Formularz w wersji elektronicznej dostępny jest poniżej:

SRM/P8 (format doc) i SRM/P8 (format pdf) – formularz wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji publicznej.

Uwaga: powyższy formularz nie jest obowiązujący - został opracowany w celu ułatwienia załatwienia sprawy.


Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij