W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Stanu Cywilnego

ul. Kochanowskiego 14
43 - 400 Cieszyn

Kierownik - Artur Lorek

Zastępca Kierownika - Katarzyna Lankocz

  • tel.: 33 479 43 86

Zastępca Kierownika - Dagmara Szymiczek

Inspektor - Marcelina Gardas
(stanowisko ds. rejestracji zgonów)

  • tel.: 33 479 43 87

Starszy Inspektor - Wioletta Kasztura
(stanowisko ds. rejestracji urodzeń)

  • tel.: 33 479 43 89

Podinspektor - Iwona Podżorska
(stanowisko ds. rejestracji zgonów)

Inspektor - Magdalena Stańco
(stanowisko ds. zmian, usuwania niezgodności PESEL i archiwum)

  • tel.: 33 479 43 88

Zakres działania:

  1. Prowadzenie spraw dotyczących akt stanu cywilnego w Bazie Urzędów Stanu Cywilnego w systemie teleinformatycznym, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Prowadzenie spraw dotyczących akt stanu cywilnego na zlecenie innych USC, w tym migracja danych w Bazie Urzędów Stanu Cywilnego w systemie teleinformatycznym.
  3. Prowadzenie spraw dotyczących akt stanu cywilnego w rejestrach manualnych USC aż do czasu ich archiwizacji zgodnie z obowiązującym przepisami.
  4. Prowadzenie spraw związanych z aktami stanu cywilnego w rejestrze PESEL w systemie teleinformatycznym, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  5. Prowadzenie rejestrów w elektronicznym systemie SOD dotyczących wydanych aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu.
  6. Prowadzenie rejestrów w elektronicznym systemie SOD dotyczących wydanych zaświadczeń w Bazie Urzędów Stanu Cywilnego.
  7. Prowadzenie spraw dotyczących usuwania niezgodności występujących w Rejestrach PESEL, Bazie Urzędów Stanu Cywilnego a pozostałymi rejestrami systemu teleinformatycznego „Źródło” (EL, RDO).
  8. Prowadzenie spraw w zakresie korespondencji konsularnej związanej z aktami stanu cywilnego.
  9. Prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion, nazwisk zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  10. Prowadzenie spraw z zakresu statystyki publicznej dotyczących Bazy Urzędów Stanu Cywilnego w systemie teleinformatycznym „Źródło” oraz na potrzeby Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach.
  11. Prowadzenie spraw z zakresu profilaktyki, konserwacji i archiwizacji akt stanu cywilnego.
  12. Organizowanie i przeprowadzanie ceremonii zawarcia związku małżeńskiego w budynkach Urzędu Miejskiego w Cieszynie.
  13. Organizowanie i przeprowadzanie ceremonii zawarcia związku małżeńskiego poza siedzibą Urzędu Stanu Cywilnego w Cieszynie.
  14. Organizowanie i przeprowadzenie ceremonii jubileuszu 50 – lecia zawarcia związku małżeńskiego.
  15. Współpraca z sądami powszechnymi, organami administracji publicznej i innymi podmiotami właściwymi w zakresie ustalenia pochodzenia dziecka.
  16. Przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkobierców (sporządzanie testamentów allograficznych).
  17. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych.

Regulamin korzystania z pomieszczeń Urzędu Miejskiego w związku z ceremonią zawarcia małżeństwa:

Zarządzenie Nr 120.54.2022

Powiadom znajomego