W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Cieszynie

ul. Rynek 1,
43-400 Cieszyn

tel.: +48 33 47 94 200
 e-mail: urzad@um.cieszyn.pl 

Adres ESP (skrytka ePUAP):
/u390efc0tm/SEKAP

NIP: 5480018504
REGON: 000515709
KOD TERYTORIALNY: 2403011

Pożyczki dla organizacji pozarządowych

Sprawa:

Pożyczki dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na realizację zadań w sferze pożytku publicznego.

 

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2016, poz. 1817 z późn. zm.),

- Zarządzenie Nr 0050.531.2016 Burmistrza Miasta Cieszyna z dnia 17 października 2016 roku w sprawie Regulaminu udzielania pożyczek organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na realizację zadań w sferze pożytku publicznego:

https://bip.um.cieszyn.pl/zarzadzenie/13041/0050-531-2016

 

Termin załatwienia sprawy:

Wypłata pożyczki następuje do 14 dni od podpisania umowy przelewem na konto Pożyczkobiorcy wskazane w umowie.

 

Wymagane dokumenty:

Pożyczki są udzielane w ramach kwoty przeznaczonej na ten cel w budżecie Miasta, na pisemny wniosek organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na realizację zadań w sferze pożytku publicznego, których odbiorcami są mieszkańcy Cieszyna.

Wniosek o udzielenie pożyczki, powinien zawierać informację o rodzaju zadania, mieszczącego się w sferze zadań publicznych, określonej w art. 4 ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Do wniosku należy załączyć:

a) zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu ze składkami na  ubezpieczenie społeczne przez Wnioskodawcę;

b) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z zapłatą podatków przez Wnioskodawcę.

Wniosek do Burmistrza Miasta Cieszyna powinien zawierać ponadto:

a) oświadczenie Wnioskodawcy, iż nie toczy się wobec niego postępowanie egzekucyjne w trybie kodeksu postępowania cywilnego lub ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

b) oświadczenie Wnioskodawcy, że nie posiada zaległości wobec gminy Cieszyn z tytułu podatków lub opłat.

Pożyczka może zostać udzielona na okres wskazany we wniosku, nie dłuższy niż 24 miesiące.

Burmistrz podejmuje decyzję o udzieleniu pożyczki i jej wysokości oraz powiadamia o tym wnioskodawców zawierając stosowną umowę.

Wypłata pożyczki następuje do 14 dni od podpisania umowy przelewem na konto Pożyczkobiorcy wskazane w umowie.

W celu zabezpieczenia pożyczki, Pożyczkobiorca składa następujące dokumenty podpisane przez uprawnione osoby oraz poręczone przez dwie osoby fizyczne:

a) weksel in blanco wystawiony na gminę Cieszyn, Rynek 1, 43-400 Cieszyn stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu;

b) deklarację wekslową stanowiącą Załącznik nr 2 do Regulaminu.

https://bip.um.cieszyn.pl/zarzadzenie/13041/0050-531-2016.

 

Jednostka odpowiedzialna:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej – Dział Pracy Specjalistycznej:

ul. Skrajna 5, pokój nr 4

43-400 Cieszyn

godziny pracy Działu:

pon. 8.00 – 16.00

wtorek 7.00 – 15.30

środa 7.00 – 15.30

czwartek 7.00 – 15.30

piątek 7.00 – 15.30

 

Osoby do kontaktu:

Justyna Żerdka – tel.: 33 4794930

Beata Cher-Tomica – tel.: 33 4794931

 

Powiadom znajomego